120221

2012-02-21 12:38:29 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Och, så var det ytterligare en dag hemma då.
Som skrivet igår så ringde dom kl 16 och sa att hon hade bajsat löst 2 gånger, var snorig så det "bubblade" ur näsan och hon hade feber (38 grader).
Alla ni föräldrar som lääser detta, tycker ni att det var rimliga orsaker att ringa för, egentligen?
När man blitt hemringd för ungefär dessa grunder nu, en  gång i veckan i ca 2 månaders tid, då blir man rätt irriterad för det också.

Pratade med BVC nu på morgonen, först pratade jag med VC, vilket bara gjorde mig förbannad då dom kanppt var villiga att hjälpa till. Men när jag väl pratade med BVC, så sa hon att efter magsjuka, så kan det ta ett par veckor innan tarmen är i rätt balans, och då kan den vara känslig mot mjölk. Så vi ska under en veckas tid ta bort mjölken och se om det blir bättre. Hoppas verkligen på det. Så skulle vi höras nästa tisdag igen och se hur det var. Var det inte bättre då så skulle vi ta prover.

Isabell vaknade på tok för tidigt i morses, så vi har inte varit det allra bästa vänner idag på grund av det. Hon tycks bli en mycket tjurig tjej när hon inte sover tillräckligt..

Men jag har fått bakat kärleksmums, pratat med BVC och varit och handlat. Tänkte bakat silviakaka också, men insåg att jag glömde köpa smör. Får se om Daniel kan tänka sig och stanna sen när han varit på VC med sina öron och bihålor.

Precis ätit lunch, jag iaf, Isabell har alltid bättre saker för sig än att äta, snart blir det natti-natt för henne, jag hoppas på egentid, och sen blir det nog en promenad i det fina vädret.

Hemma imon med, för att kolla hur magen ter sig lite, men torsdag ska det banne mig bli jobb!

Kommentarer
Emilie Fundin

Det kan vara förkylnings diarré också, det har precis min yngsta haft.. Då sätter sig förkylningen i magen och tydligen är det något som går runt här nu :(

2012-02-21 13:16:05

Precis vad jag tänkt på också, sen kan det vara tänder också, dom rackarns 2års tänderna ska jue ut snart. Mennu har det varit såhär ett par veckor och magsjukan härjar runt på dagis och har gjort i 5 veckor, så det är svårt att veta just vad det kan vara för något. Men ska prova utesluta mjölken en vecka nu då, kurera förkylningen och hoppas att magen stärker sig ordentligt på henne igen!

2012-02-21 13:23:47

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu