120510

2012-05-10 14:35:22 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


En riktigt regning dag, men ändå mysigt. Synd på rastlösheten bara. Men idag har jag tvättat och städat min fina systers bil, då hon ska få tillbaka den imon och jag lovade det (: Blev städ i lite duggregn, men det gick bra ändå! Isabell skötte sig helt perfekt, gick runt och kikade mest och skulle gärna hjälpa till. Dock är det nog inte det bästa, men tanken är fin ändå!

I morses när jag tog upp Isabell så var henns högra öga helt igen täppt, hon kunde inte få upp det. Mammas lilla sessa.
Det märks alltid på Isabells sömn när hon mår dåligt eller är sjuk. Hon sover normalt jättebra och alltid ca 12 timmar per natt (18.30-07.00 ca) och hon kan oftast sova mellan 2-3 timmar på dagen. Igår kväll hörde jag henne sista gången omkring 20.30, då satt hon och tjattrade i sin säng fortfarande. Första gången som jag hörde henne i morses va klockan 05.15. Inte alls likt henne. Idag på dagen sov hon 1 timma och vaknade och skrek. Detta är så vanligt när hon är sjuk, totalt frustrerande, för hon är verkligen trött, gnällig, klängig osv. Inte alls roligt. Men det blir alltid bättre när hon mår bättre. Just nu springer hon och leker med kissen :D

I morgon blir vi hemma också, är orolig över att vi ska behöva vara hemma på måndag också, men i får se hur hon ser ut dels imon och sen lördag. Hon smittar jue fortfarande så länge som det kliar och klibbar i ögonen. Nackdelen me att vara bemanning är att dom behöver veta imon innan lunch om jag ska komma åter till jobbet på måndag då dom behöver boka in mig. När det gäller en själv så är det mindre problem att säga huruvida man gör, men det är riktigt svårt när det kommer till ens barn. Det vet alla föräldrar. Men men, det återstår att se.

Imorgon pker vi ner till Göteborg och lämnar bilen till fina Jenny, samtidigt passar vi på och tar en tur på IKEA när vi ändå är där nere. Ska inhandla lite grann som är presenter till Isabells 2 årsdag och lite saker för henne att äta på och med också (:
Har ett sånt sug at köpa nya sovrumsmöbler också, men tror inte ekonmin tycker om det dock :D Skulle då vilja tapetsera och måla om i sovrummet också.

Någon som BTW vet om ett billigt set med bord och stolar till barnrum?

Ikväll ska jag åka och besiktiga min bil med, lär väl bli en del tvåor kan jag tro. Hittade en tid av en slump innan klockan 19.20, så de tog jag :D Så får se hur pank jag blir denna månaden sen "/

Sitter och myser nu till Isabell som pratar för sig själv och säger "Min mamma, Ajaj mamma, Nej mamma, Sitta här mamma". Haha!

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu