120407

2012-04-09 07:24:32 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Sista dagen på långhelegn är här, lika så bra kan jag nog tycka. Jag har nog varit uppe mer i varv än vad jag faktiskt slappnat av denna helgen. Denna helgen har varit både ångestfylld, stressig, jobbig, rolig, mysig..

Fredagen.
Var vi i Lockryd kollde utemöbler, hittade verkligen det set som vi ska ha, svart glasbord, 6 stolar och ett svart parasoll. Underbart fint var det! Sen åkte vi till stan, mötte först upp mormor, moster och kusinerna. Kikade lite inna moster Jenny anslöt sig. Då gick vi och köpte skor till Isabell och sen åkte vi till stan för att käka på "Elefanten". Där hade vi två kusiner som eggade varandra och sprang runt och gapade och hade sig. Inte riktigt vanvid det, så något stressigt kändes det :S

Lördagen.
Helvetesdagen. Vaknar först till att det hade snöat en massa. Men skulle åka till stan och handla lite mat, för jag hade aldrig orken att göra det dagen innan eftersom att ståhej i stan. Startar bilen och ska åka. Kommer till Rångedala och ska svänga mig genom kurvan och får sladd, lyckas häva den såpass att jag inte tar nosen iaf. Men det tog baken. Rakt in i en stenmur. Ingen höger baklampa, buckla på skärm, spoiler, bagagelucka. Suck.
Försökte ringa försäkringsbolaget, men det går inte att anmäla innan tisdag. Så får åka till jobbet med trasig baklampa på tisdag och hoppas att polisen inte vill prata med mig. What to do? Har fått tag i 2 nya baklampor utav en mycket snäll gammal vän, men vågar inte röra nånting innan försäkringsbolaget tittat på det.
Fick sen iaf hjälp av Cilla på kvällen efter att dom varit på Elmia och åka och handla, men inte ens då var det lätt. Citygross  stängde när vi kom dit, så då fick det bli Maxi. Dyrt. Kommer 50 meter från vårat hus och får bensinstopp då Simon säger att det finns bensin i bilen. Gå hem, hämta dunk och min trasiga bil, åka till Fristad och hämta bensin, hem och tanka och hem med matvarorna. Då var klockan 21.30. Suck.

Söndagen.
Lugn, lite tvätt och disk gjode jag i ordning som vanligt. Pappa tog Isabell och åkte och fikade hos Morgan lite, mamma fick egentid. Men nog att jag aldrig kan slappna av. För sen skulle Jessica, Nicklas, Max, Leo, Cilla och Simon komma på grillat. Så då vart det all förberedning för det, sallad, tzatziki, köttet. Och då var dom hemma sen igen (: Sen kom alla och det var fullt drag på alla barn. Ganska härligt, men undrar vem som är mest trött i huvet efteråt sen? :D Farmor kom också på besök, så det var verkligen fullt hus!
Lugna puckar efter att alla åkt, somnade i soffan och vaknade 00.30 och gick upp och la oss.

Måndagen.
Nu sitter jag här, vaknade strax efter 06, då är det alltid lika bra och gå upp, då Isabell kan få rätt bråttom upp ur sängen när hon vaknat. Så vill man dricka kaffe i lugn och ro och andas, då är det bäst att gå upp innan den klockan ljuder :D 07.15 är klockan och Isabell är faktiskt inte vaken än. Undrar om det var allt kusinbus som fått henne så trött igår? Eller om det bara beror på lite förkylning.
Idag är dagen bra oplanerad. Hade verkligen velat åka till Lockryd och hämtat utemöblerna, men har ingen bil som vi får plats alla tre i just nu så vi kan åka och kolla och köpa, då jag gärna vill att Daniel ska se dom också innan vi hämtar hem dom.

Man blir helt handikappad i ett sånt här läge, kan inte göra ett skit.
Världen känns lite uppochner just nu, lite jobbigt att andas emellanåt när man tänker på alla problem.
Funderingarna kring en ny bil florerar nu också, men jag och Daniel kan inte enas om vilken vi ska ha. Men min tanke är att vi skulle ha 2 privata bilar och hans firmabil, då vi inte sitter i såna här situationer när det händer något. Han vill ha en stor kombi, Audi, BMW eller passat typ. Jag vill byta ner mig i storlek för denna gången och vill ha en VW Golf, nyare modell. Men han tycker den är så liten, men dom nya golfarna är jue faktiskt inte det. Funderar på att åka och kolla nästa helg iaf, vill inte ha kvar min passat längre, tycker inte om henne längre "/

Ser fram emot att jobba imon igen, även om det är bra ångestladdat att köra så långt med bilen. Ahja, får hoppas att försäkringsbolaget svarar tidigt imon.

Kommentarer

Hej! jag lägger till din blogg som länk på min,ok hoppas jag? hoppas allt är bra med er annars? kram

2012-04-09 10:04:29

Absolut, gör så! :D

2012-04-09 14:39:01

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu