Vad är det för fel på mig egentligen?

2012-05-11 07:22:24 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag känner att jag varje dag någon gång på dagen, oftast på morgonen, mår dåligt i kroppen. Jag är trött, jag har ofta värk någonstans och 9/10 gånger huvudvärk.
En stor del av hur jag mår, känner jag mig hungrig, ofta som om jag inte har ätit på så länge att jag är så hungrig att jag inte kan fokusera på annat. Är helt slut i kroppen av "hunger".

Detta inträffar oavsett vad jag äter, när jag äter osv.
Det börjar bli otroligt irriterande att känna sig såpass hungrig som jag gör hela tiden.

Någon som har något bra tips på vad det kan bero på eller vad jag kan göra för att slippa denna hungerkänsla?

Det känns ppå något sätt som att jag äter för lite (dock gör jag inte det), och blir trött och hungrig av det. Eller så äter jag bara helt fel och blir likadant. Men de perioder som jag faktiskt försöker äta rätt och nyttigt, så gör det ingen direkt skillnaad?

Jag vet att när jag äter som en massa socker i form av godis och liknande, då känner jag på en gång hur trött jag blir. Men när jag låter bli det så är jag fruktansvärt hungrig och trött ändå..? Det enda bra med godis för mig är att det dämpar min hunger, men är jue knappast nyttigt :D

Ahja, babbel, babbel :D Behöver ha lite råd i vad detta kan bero på iaf!

Kommentarer

Har du provat vitaminer? Det kan ju bero på vitaminbrist vad gäleer tröttheten "/

2012-05-11 07:36:16

Mjo, men det är inte det största problemet, det är just hungern och när jag vaknar på morgonen så känner jag mig så "hungrig" som om jag inte ätit på hela dagen igår. Även om jag åt en skål flingor igår kväll.

2012-05-11 07:40:13
camilla

du äter för mycket kolhydrater=) minska å bröd och ta bort flingor ju mer kolhydrater du äter ju mer vill du ha minska även ris och sånt. ät mer mättat fett inget kostgjort fett utan nturens fetter=) och ät minst 5 gånger om dagen ät inte så mycket frukt för det lurar också hjärnan särskilt vissa frukter inehåller mycket kolhydrater och socker som gör att hjärnan säger att du vill ha mer och då känner du hunger=))

2012-05-11 08:29:26

Jag äter dock inte bröd och inte heller varken potatis, pasta eller ris i stora mängder, kanske 1-2 gånger i veckan. Flingor är i så fall det enda jag äter, äter dom med minst antal kalorier dessutom som går att äta, och äter jag inte dom så är alternativen få till frukost.

2012-05-11 09:41:20

Frukt äter jag inte heller i mängder, kanske 2-3 i veckan.

2012-05-11 09:41:54
Camilla

Det finns mängder att äts till frukost än flinger dom ger dig en kort mättnadskänsla, keso och ägg, omelett , turkisk yougury med lite nötter och kokos flinger, bacon , makrill i tomatsås,, vis gröt kan du äta med,att starta dagen med en riktigt mättande frukost gör väldig mycket för din mättnadskänsla under dagen, och tänk på att äta varierande mat ;)) och ju längre du vänta mella måltiderna ju kortare tid efter blir du hungrig i gen

2012-05-11 12:43:15

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu